jeudi 7 octobre 2010

Responsable Contentieux / Litiges & Assurance

Description :
Recrutons pour une importante filiale
Agro-alimentaire d'un Groupe International
Responsable Contentieux /
Litiges & Assurance
Mission de l'emploi : Sous l'autorité du Chef Service Administratif et Juridique, vous veillez à ce que les documents administratifs de la flotte de l'entreprise soient en conformité avec la réglementation routière en vigueur en Côte d'Ivoire et suivez les dossiers d'assurance afin d'éliminer tous les litiges. Vous suivez les contrats liant l'entreprise aux tiers, afin d'éviter tous les contentieux tout en conservant la confidentialité des informations traitées. Egalement, vous mettez en oeuvre les procédures pour l'obtention des visas et des collaborateurs dans le cadre de leur missio à l'étranger. Vous assurez les relations avec les autorités policières du pays en cas de vols, détournements, agressions physiques, etc ...et présentez à votre hiérachie un reporting hebdomadaire et mensuel des activités réalisées et à venir dans le cadre de votre fonction...

Profil requis : Ivoirien(ne), 25/30 ans, DUT Assurances, Transports - Logistique ou équivalent, vous justifiez d'une expérience d'au moins 3 ans idéalement en cabinet d'assurance. Homme de terrain, vos capacités relationnelles et d'organisation, sens pratique, mobilité et disponibilité seront évalués en priorité. La pratique courante de l'outil informatique est exigée.
Envoyer avant le 15/10/2010 CV, lettre de motivation et prétentions salariales à Raynal & Fadika RH
18 BP 1107 Abidjan 18 - 21 25 87 81 / 21 25 06 44
Près CHU Treichville-Immeuble ex SIMO
email :
recrutement@rfrh.net

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE 

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite
 
Catégorie(s) : • Fonction publique/Administration
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 14/10/2010

Spécialiste en Communication

Description :
AVIS DE RECRUTEMENT
La Représentation du Programme des Nations Unies pour le Développement (PNUD) en Côte d'Ivoire recrute :
Un(e) Spécialiste en Communication
Les détails des Termes de référence et description de tâches sont accessibles sur le site du PNUD :
     http://www.ci.undp.org/annonces.php?id_type_annonce=1

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite
Catégorie(s) : • Communication/Marketing
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 15/10/2010

Analyste à la coordination

Description :
AVIS DE RECRUTEMENT
La Représentation du Programme des Nations Unies pour le Développement (PNUD) en Côte d'Ivoire recrute :
Un(e) Analyste à la coordination
Les détails des Termes de référence et description de tâches sont accessibles sur le site du PNUD :
     http://www.ci.undp.org/annonces.php?id_type_annonce=1

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite
 
Catégorie(s) : • Fonction publique/Administration
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 15/10/2010

Finance Director

Description :

Finance Director - G4S Ivory Coast

Job Reference : G4S/MS/1109
Job Expiry Date : 17 Oct 2010
Salary : Competitive
Package Description : Competitive
Job Location : Abidjan, Ivory Coast

Job Summary
G4S is the world's leading security solutions group, which specializes in outsourcing of business processes in sectors where security and safety risks are considered a strategic threat.
G4S is FTSE 100 listed company and has an unrivalled global geographic footprint. G4S operates in over 110 countries across the globe and employsover 500,000 employees around the world.
G4S operates in over 30 countries in Africa and employs over 100 000 people on the continent. One of the G4S Groups core values is to ensure we employ the best people. We strive to develop our employees competence and inspire them to live our values.G4S is proud to invest in both its employees and their local communities. G4S ensures that we provide our employees with opportunities for growth and development within a dynamic and challenging business environment. G4S is an organisation which is defined by its values.
The G4S values are:
  • Customer Focus
  • Expertise
  • Performance
  • Best People
  • Integrity
  • Collaboration & Teamwork
 At G4S, we place great value on attracting and retaining the right people at all levels, to ensure the continued success of the organisation.
 We strive to have a motivated, capable workforce who live our values and are proud to work for G4S. We continue to build on the excellent people management practices which are in place across the group.  Our employees are the public face of G4S and we recognise and respect the value they add to the business by delivering excellent service day after day.
Reporting to the Managing Director, the Finance Director coordinates the provision of effective financial support services within the business, in compliance with legislation and Company policies and procedures.

Main responsibilities
1. Ensure business compliance with Company Financial policies in respect of budget processes
  • Preparation and timeous submission of the region's annual budget for Head Office approval, conforming to defined budget guidelines and principles.
  • Maintenance of expenditure within approved levels by ensuring compliance with budgetary control procedures
2. Ensure business compliance with Company accounting and administrative practices, in conformance with legislation and generally accepted accounting practice.
  • Timeous and accurate processing of decentralized accounting transactions on the G4S ERP system, maintaining accurate and detailed records with supporting source documentation.
  • Management of the regional Accounts Receivable function, implementing effective credit control measures to ensure that cash flow is maximised.
  • Oversight of Easyroster export to payroll, ensuring scheduled and actual hours worked does not exceed contractual manpower requirements.
  • Preparation and timeous submission of accurate forecasts of monthly results, facilitating implementation of proactive measures to obviate unacceptable outcomes.
  • Analysis and evaluation of monthly accounts, reviewing actual performance against budget, identifying trends and highlighting variances, providing accurate management information to the Managing Director
  • Effective coordination of litigation, insurance and other claims.
  3. Development of the business' Financial department personnel            
  •  Effective management of subordinate personnel in terms of Performance Assessment and Skills Development
  • Career path planning
 4. Complete year-end financial statements, monthly, quarterly and annual returns 

The ideal candidate
  • Relevant B degree in Financial Management or Accounting (postgraduate degree highly advantageous)
  • Qualified CA
  • Extensive experience as Accountant or in similar position
  • Bilingual – French and English
  • Knowledge of Ivorian tax law
  • Knowledge of OHADA business law
You can complete your application via  http://jobs.g4s.com/G4Sjoblist.aspx


VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite
  
Catégorie(s) : • Banques/Finances/Assurances
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 17/10/2010

01 Economist

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE
Description :
THE WORLD BANK
RECRUITS
01 ECONOMIST

(Abidjan, Cote d'Ivoire / Term Contract of 2 years - Local hire)

The Africa Poverty Reduction and Economie Management Department is currently seeking to locally recruit a highly qualified candidate forthe position of Economist in the Cote d'Ivoire (Abidjan) office. The successful candidate will be mapped to the Africa Region's Poverty Réduction and Economie Management (PREM) network and will be a core member of the économie team for Côte d'Ivoire, working closely with the Lead Economist and under the overail guidance of the Sector Manager (based in Washington, D.C.). He/she will also work closely with the Country Director for Côte d'Ivoire and inter-act with other members of the Côte d'Ivoire country team both in Abidjan and Washington D.C. The Economist will provide support to the Bank team and Country Office to implement the Bank's Country Partnership Strategy for Côte d'Ivoire, with particular focus on the macroeconomic policy dialogue, analysis of core macroeconomic trends, support for économie management capacity development and donor harmonization.

Responsibilities : (for more information, please refer to the job description in the World Bank Group recruitment website, Ref # 101966 #)
  • Provide support to the Lead Economist in the économie policy dialogue with the govemment and develop close and productive relations with clients and stakeholders in the government, academia, NGOs, private sector, and the international community.
  • Manage and contribute to économie monitoring and contribute to the macroeconomic work program for Côte d'ivoire.
  • Work on a macroeconomic database for Côte d'Ivoire and use this to prépare various économie monitoring reports'.
  • Support coopération with the IMF and other development partners, notably through active participation in IMF missions.
  • Contribute to the implementation of the Country Partnership Strategy.
  • Manage and/or contribute to selected tasks in a range of areas with a focus on public financial man­agement, governance, competitiveness and growth and sectoral developments, including prépara­tion of analytical reports, as needed.
  • Assist in the supervision of existing lending opérations in the area of économie management and public sector reform and the préparation of new opérations as needed.
  • Oversee the work of short-term consultants and research assistants as needed.
Sélection Criteria
  • The successful candidate for this position should have demonstrated superior technical skills in macroeconomic analysis, fiscal policy and aid effectiveness. Agood knowledge of décision processes in public administration would be preferred.
  • Advanced degree in Economies or a related field (Masters or équivalent) with substantial expérience (minimum pf-eight years) in dealing with fiscal policy, macroeconomic management and aid effectiveness;
  • Ability to conduct independent policy discussions with représentatives of both the government and non-govemment partners on selected policy issues and to participate in formai negotiations;
  • Strong analytical and stratégie skills and a significant track record of both policy engagement and operational work;
  • Experience in working with large macroeconomic databases, producing medium-term forecasts, in-depth knowledge of spreadsheet and word processing software;
  • Good knowledge of budget Systems, processing and reporting rules, preferably for francophone countries;
  • Excellent communication skills in French and English, both in oral présentations and in writing.
The World Bank Group is committed to achieving diversity in terms of gender, nationality, culture, and educational background. Individuals with disabilities are equally encouraged to apply. AN applications will be treated in the strictest confidence.

Applications must be submittecj electronically at www.worldbank.org/careers (job Ref# 101966).

The closing date for receipt of applications is October 26th, 2010.

Catégorie(s) : • Fonction publique/Administration
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 26/10/2010

Un stagiaire pour la commercialisation et promotion de son logiciel comptable

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE
Description :
Cabinet d'Expertise Comptable recherche un stagiaire pour la commercialisation et promotion de son logiciel comptable (d'édition des états financiers).
Profil requis : BTS Marketing et communication (Valide ou en cours de validation)
Envoyer dossier (CV +lettre de motivation) à l'adresse
suivant : recrute@netcourrier.com

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite 
Catégorie(s) : • Commercial/Ventes
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 15/10/2010

Couturiers, Stylistes

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE
 
Description :
Grand Atélier cherche Couturiers, stylistes. Tenue marié - autres dames - hommes.
Contacts : 01 03 82 02 / 45 45 62 15

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite 
Catégorie(s) : • Création/Mode
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 15/10/2010

Agents Commerciaux, stagiaire informaticien

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE
Description :
UNIVERSITE UICA CHARGE DES FORMATIONS théologiques distance gratuite avec bourses à l'appui recrute agents commerciaux, stagiaire informaticien
Tél : 23 52 34 98 / 03 27 97 28 / 13 BP 923 ABJ

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite 
Catégorie(s) : • Commercial/Ventes
• Stage/Intérim
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 14/10/2010

Secrétaires

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE
Description :
UNIVERSITE UICA CHARGE DES FORMATIONS théologiques distance gratuite avec bourses à l'appui recrute secrétaires
Tél : 23 52 34 98 / 03 27 97 28 / 13 BP 923 ABJ

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite 
Catégorie(s) : • Secrétariat/Assistanat
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 14/10/2010

Directeur Technique

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

Description :
CABINET D'EXPERTISE COMPTABLE et commissariat aux comptes leader sur le marché national recherche un directeur technique 8 ans d'expérience au minimum en cabinet, encadrement d'équipe de plus de 25 personnes, pratique l'anglais.
Envoyer CV et lettre de motivation par Fax 21 35 30 98, par email Cabinetec@yahoo.fr

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite 
Catégorie(s) : • Fonction publique/Administration
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 14/10/2010

Fiscaliste

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE
Description :
CABINET D'EXPERTISE COMPTABLE et commissariat aux comptes leader sur le marché national recherche un fiscaliste expérimenté 5 ans d'expérience au minimum en fiscalité d'entreprise dont 3 ans minimum en cabinet international, pratique l'anglais.
Envoyer CV et lettre de motivation par fax 21 35 30 98, par Email Cabinetec@yahoo.fr

VISITER LES OFFRES D'EMPLOI A LA UNE

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite 
Catégorie(s) : • Fonction publique/Administration
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 14/10/2010

Commerciaux

Description :
Cabinet de Conseils recrute Commerciaux niveau Bac +2/3 Gestion Commerciale/ Marketing / Economie/ Gestion
Contacts : 20 33 72 04 / 01 90 19 46 Immeuble AXA 1er étage Porte 5 Avenue Noguès dernier délai 22/10/2010.

bourses d'étude disponibles pour tout le monde - Lire la suite
Catégorie(s) : • Commercial/Ventes
Pays : Côte d'Ivoire
Date d'expiration : 22/10/2010

Organisation interbancaire professionnelle régionale recrute un Contrôleur Conformité.

  Description du poste Organisation interbancaire professionnelle régionale recrute un Contrôleur Conformité. Vous serez chargé de garantir ...