Accéder au contenu principal

ADEXEN recruits CHIEF FINANCIAL OFFICER


ADEXEN 
recruits
CHIEF FINANCIAL OFFICER

Job Description

The Chief Financial Officer will be responsible for all financial matters across Côte d'Ivoire and other neighbouring countries including Nigeria, Ghana, Cameroon, Mali and Senegal.
The position is based in Abidjan, Côte d'Ivoire and includes travelling.

The CFO will have as responsibilities:
  • Develop, enhance and promote a strong internal control environment throughout the company, including the coordination and quality assurance of the various departmental risk and control self assessment processes, analysis of key risks identified, assess the adequacy of corrective actions and follow up of the implementation and appropriateness of corrective actions
  • Coordination and preparation of the annual budget and business plan
  • Variance analysis and interpretation of financial results
  • Ultimately responsible for all reporting (Statutory, management, cash forecast, treasury)
  • Proactive effective capital management including controlling the structure of the balance sheet
  • Ensure compliance with all local regulatory requirements
  • Coordination and ownership of all finance systems and related implementations and upgrades
  • Coordination of all audit, regulatory and other external examinations and reviews
  • Partnering with the business / trading lines to explain and comment on results
  • Support effective strategic decision making for the company on a whole
  • Coordination and validation of a Weekly Cash Flow Forecast
Desired Skills & Experience
  • Minimum of 7 years’ experience as a Finance Manager or Financial Controller preferably within a local branch or subsidiary of a private company with rigorous reporting to regional/global head-office
  • Relevant degree, (ACCA will be a plus)
  • Experience in IT projects roll-out (installation of an ERP system,...)
  • Knowledge of Operating controls, Internal controls, Operational risks, IFRS...
  • Strong experience in Financial and Management Accounting
  • Strong management skills
  • Fluent French and English is a must
Company Description

Adexen is a well known recruitment & HR consulting firm in Europe and Africa.

Our consultants and staff bring wealth of experience to help companies to find and retain talents. We have a outstanding track records who will create competitive advantage and sustainable value to your organisation. Our success and proven track record can be attributed to our deep understanding of HR dynamics in organisations and leadership requirements of companies at various levels.

Adexen offers a deep expertise in challenging African and emerging markets as well as a robust network of public institutions and private business contacts that are essential assets to hire the best candidates.

To apply, click here

Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

LAND OF SMART COTE D”IVOIRE recrute STAGIAIRE COMPTABLE H/F

Description du poste 2 comptables stagiaires en instance de soutenance au BTS ou a la recherche de stage de perfectionnement. Ils auront pour mission de réaliser la gestion comptables des PME et PMI. ll/Elle rassemble, coordonne et vérifie les données financières et comptables. Sa mission englobe la saisie des factures, le paiement et le traitement des autres transactions relevant de son périmètre de compétence. En vue de participer au bon fonctionnement et la continuité des activités vous avez pour mission d’assister le département comptable dans ses tâches quotidiennes. Ainsi, vous serez tout d’abord amené à participer au classement des dossiers et pièces comptables, aider à la recherche de documents, puis rapidement, vous assisterez l’équipe dans la saisie comptable (pièces de caisse, comptabilité fournisseurs, charges mensuelles…), dans la justification des comptes, et dans d’autres missions comptables ponctuelles...

FAZOL & co CORPORATION recrute HOTESSES VENTE DIGITALE ET VENTE DIRECTE (AMAZONE)

Description du poste Enterprise de MARKETING DIGITAL , recrute des hôtesses (Amazones) pour le lancement et la pénétration digitale et physique de ses produits à Abidjan et à l'intérieur du pays. Vous serez chargez de mettre en avant les produit sur la toile et inciter une clientèle ciblé et sélect à acheter votre produit. Profil du poste • BAC et plus • Aimer la vente en ligne • Avoir une bonne maîtrise des réseaux sociaux (Facebook, twitter….) • Avoir le contact facile et être présentable • Avoir un portefeuille client • Avoir le gout du résultat • Avoir une tablette ou un ordinateur portable constituera un atout NB : Candidature féminine exclusive. Dossiers de candidature Envoyer CV + LM au Manager Général avant le 06 MARS 2020 à fazolco10@gmail.com ...

CICOTRANS recrute AGENT LOGISTIQUE

Description du poste En tant qu'Agent Logistique à la société CICOTRANS, vous aurez à accomplir les tâches suivantes : • Organiser, coordonner, superviser les activités de transport. • Gérer les transports selon des critères préalablement définis. • Recueillir les différents besoins de transports, rechercher des solutions. • Suivre les travaux des différents chantiers. • Planifier la charge de travail, collecter les besoins spécifiques et repartir le travail • Organiser les livraisons des fournisseurs et coordonner la mise en œuvre avec la hiérarchie ou les exploitants. • Contrôler l’entretien et le suivi (technique et propreté) du parc de véhicules et d’engins de manutention. • Suivre et contrôler les consommations de carburant de façon hebdomadaire. • Prise en charge des sinistres en cas d’accident ou panne (Police et gendarmerie, Assurance...